sobota, 30 sierpnia 2014

Dlaczego Warto a Nawet Trzeba Zamykać Nieużywane Konta Bankowe?


Bez konta bankowego trudno dziś wyobrazić sobie życie. Są co prawda ludzie, którzy podobno konta nie mają, ale to nieliczne wyjątki. Na co dzień osoba, która nie prowadzi działalności gospodarczej korzysta zazwyczaj z jednego konta, z jednej karty płatniczej, z usług jednego banku. Tym razem powiem Ci, dlaczego warto zamykać konta bankowe, z których nie korzystamy, co możemy dzięki temu zyskać i co może nas spotkać, kiedy tego nie zrobimy.

Kilka kont bankowych, czy to możliwe?


Jak już wspominałem, większość ludzi ma jedno konto, jeden rachunek bankowy, na który wpływa jego wynagrodzenie, który jest połączony z kartą płatniczą, którą płacimy za zakupy. Ale są wyjątki od tej reguły. Jednym z nich jestem ja. Mam konta w kilku bankach. W jednym trzymam większość pieniędzy i oszczędności, w drugim mam konto, żeby kupować taniej ubezpieczenie samochodu a jeszcze w innym mam konto, bo korzystam z promocji i bank płaci mi za konto, za przelewy i płatności kartą. Jeszcze w innym banku mam konto, z którego w ogóle nie korzystam.



Jak widać na moim przykładzie, mam konta w 4-rech bankach. Wszystkie jak na razie są darmowe i nie muszę za nie płacić. Z trzech korzystam, jedno mam i powoli o nim zapominam. Wcześniej miałem jeszcze jedno konto, które już zamknąłem. Podejrzewam, że ludzi takich jak ja jest więcej. Z niektórych kont korzystają, z innych nie. O jeszcze innych zupełnie zapomnieli. A to nie jest komfortowa sytuacja.

Konta zapomniane mogą stać się problemem.


Jeśli masz konto w banku, nie korzystasz z niego i jest ono darmowe, to nic złego się nie dzieje. Po prostu z niego nie korzystasz, a podnosisz statystyki banku w ilości prowadzonych rachunków klientów. Ale regulaminy prowadzenia kont, tabele opłat i prowizji zmieniają się. Banki oczekują, że klient będzie aktywnie korzystał z produktów bankowych, bo to zysk dla instytucji finansowej.

Może się więc okazać, że konto, które kiedyś było darmowe, przestanie nim być. Klient który o takim rachunku bankowym zapomniał może zostać niemiło zaskoczony, kiedy otrzyma monit z banku albo firmy windykacyjnej, że na nieużywanym rachunku bankowym ma kilkudziesięcio lub kilkuset złotowy debet. Może tak się stać, kiedy bank wprowadzi opłaty za konta, z których się nie korzysta. Ma wtedy co prawda obowiązek poinformowania o tych zmianach swoich klientów, ale większość osób nie czyta dokładnie korespondencji z banku. Pewnego dnia może się okazać, że mamy dług wobec banku, bo przez kilka lub kilkanaście miesięcy bank naliczał opłaty za prowadzenie konta. A może to być nawet kilkanaście złotych miesięcznie.

Aby uniknąć takich sytuacji, powinieneś zamykać wszystkie nie używane konta bankowe. Unikniesz wtedy niepotrzebnych opłat i nieprzyjemności.


Dlaczego warto zamykać nieaktywne konta bankowe?


Dodatkowe konta bankowe zakładamy najczęściej przy okazji jakiejś promocji, kiedy możemy coś od banku otrzymać, np. 100 zł dla nowych klientów lub lepsze oprocentowanie konta oszczędnościowego.  Po okresie promocji zazwyczaj o nim zapominamy, i możemy narazić się na nieprzyjemności o których już pisałem. Ale to nie jedyny powód, dla którego wszystko czego nie używamy, powinniśmy zamykać. Warto to robić również dlatego, że:

  • unikamy wysokich opłat za niekorzystanie z konta
  • nie musimy pamiętać o namiarowych kontach bankowych
  • otrzymujemy mniej reklam i niechcianych informacji z banku, w którym zamkniemy konto
  • w razie naszej śmierci, nasza rodzina nie musi biegać po bankach i zamykać naszych kont
  • w przypadku kolejnej promocji banku znów stajemy się nowymi klientami i możemy skorzystać z nowej promocji. Ostatnio była promocja banku BGŻ Optima, w której dla nowych klientów, czyli takich, którzy nie mieli konta w tym banku od co najmniej 90 dni, bank przygotował ekstra bonus do lokaty. Gdybym zamknął to nieużywane, darmowe konto odpowiednio wcześniej, to mógłbym z niej skorzystać. Ale przez moje lenistwo, nie mogłem, bo byłem traktowany jak "stary" klient.
  • nie jesteśmy narażeni na zmiany regulaminów i tabeli opłat w banku i wysokie koszty prowadzenia rachunków bankowych.

Dla większości z nas wystarczy jedno konto bankowe. Powinno to być konto darmowe, albo co więcej, konto, za którego posiadanie bank nam płaci. Jeśli chcesz zmienić konto bankowe na darmowe, ofertę takich kont możesz sprawdzić >>na tej stronie.<<. Wszystkie konta z których nie korzystamy powinniśmy zamykać. Co więcej, jeśli będziemy chcieli przenieść konto bankowe do innego banku, to wystarczy, że udamy się do banku, którego klientem chcemy zostać i powiemy o tym pracownikowi. Bank załatwi za nas wszystkie formalności, powiadomi pracodawcę, nasz "stary" bank, przeniesie nasze przelewy wzorcowe, po prostu kompleksowo załatwi wszystkie formalności. Nowe konto możemy również założyć samodzielnie, przez Internet, w kilka minut. Wybór darmowych kont jest szeroki i będzie się jeszcze powiększał. 

Pamiętaj, aby nie narazić się na niepotrzebne koszty, nieprzyjemności, aby móc korzystać z okresowo organizowanych promocji i "wydusić" z banków jak najwięcej, zamykaj wszystkie konta bankowe, z których nie korzystasz. A jeśli nie jesteś zadowolony ze swojego banku, ze swojego konta bankowego, to zmień je na darmowe, albo na takie, za którego posiadanie bank będzie ci płacił.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz